Drink & Drawで一枚だけ!?

スケッチ会のあとにみんなで打ち上げのごとくパーッと飲んだり食べたりするアレ、楽しいですよね?あのノリでお酒を飲みながら絵を描こうというのがドリンク&ドローなわけですが、考えた人天才かな?と思いますよね。(笑)

昨年末に展示をさせてもらったクラフトビールのお店、Pintology さんで今回もドリンク&ドローを開催させてもらいました。アットホームなオーナー、ユキさんとカイルさんのお陰で、ホントに自分ちで遊んでる気分。

開催数日前にアナウンスしたにも関わらず、初めての方も含め、なかなか盛り沢山な楽しい会となりました。いつもガーっと描いてそれなりの枚数描いてるつもりが、今回はなぜか一枚しか描いてなかったんですよね?ちょっと自分でもびっくりしてます。記憶はもちろんあるんですが(笑)描かずなにやってたの?と思うほど楽しんでしまったのか?飲んで喋ってただけか?😂🍻

というか、今回はいつもと違うスケッチ、違うタッチで描いてみよう!?とか考えていたはずなのに、、、そんなの全くできなかった(笑)それが一番悔しい。何なんだろ?

ということで、参加者全員分はないのですが、いつものメンバーのスケッチも紹介させてください。

The post sketch outing meal where we all drink and eat together like a party is so much fun, isn’t it? Sometimes it's more fun than sketching itself lol.  The idea of Drink and Draw is what that is all about. I must say, the person who came up with this is a genius (laughs)

We held another Drink & Draw event at Pintology, the craft beer place where I had an exhibition last year. Thanks to the welcoming owners, Yuki-san and Kyle-san, it felt like hanging out at a friend’s house.

Despite announcing it only a few days before, it turned out to be a lively and fun event with new participants as well. Although I usually manage to produce a fair number of drawings, this time, I somehow ended up with only one. I was quite surprised myself. I have memories of the event, of course (laughs), but I wonder if I was just enjoying myself too much? Was I just drinking and chatting? 😂🍻

Actually, I had intended to try a different sketching style and approach this time, but I didn’t manage to do any of that (laughs). That’s what frustrates me the most. What happened?

That being said, I’d like to share some sketches from our regular members, although I don’t have sketches from everyone who participated.


これ一枚だけって!?絶対おかしい!6時間くらいあそこにいて何やってたんだ!?左のレイコさんはちゃんと自分でもパラレルペンを買って使ってました!!さすが!🙌
Just one sketch!? That’s definitely strange! What was I doing for about six hours there!? On the left, Reiko-san bought and used a parallel pen herself!! Impressive! 🙌


日曜日の昼間からビール飲みながら黙々と絵を描くオタクたち(笑)
A bunch of us geeks drawing diligently while drinking beer on a Sunday afternoon (laughs).

初めてお会いしたArthurさんの店内スケッチ。自分とは違うスタイルで描くプロセスも間近で見ることができて、やっぱり楽しいね。
Arthur-san, whom I met for the first time, sketched the interior. It was fun to see the process of drawing in a style different from mine up close.

いつの間にかカッコいい人のスケッチ!このモデル最高だよね?誰?(笑)
Suddenly, a cool person’s sketch appeared! Isn’t this model awesome? Who is it? (laughs)

おしゃべりしてるだけかと思いきや(失礼)描くものはちゃんと描いてるJohannaさん(笑)
Johanna-san was chatting away but also drawing properly (laughs).

iPadであっという間に描くイワセさん
Iwase-san quickly drew on an iPad.

レイコさんのお友達にチェキを撮ってもらいました☆!Reiko-san’s friend took a Cheki(instax) photo of us!
他の参加者さんたちも加わりワイワイ!
Other participants joined in, and it became a lively gathering!
こちらも初お目見えのハルカさん。水彩パレットに6色くらいしか入ってないのにこれよ!?(全然年下だけど)センパイ!最高にかっこいい。そもそもアーバンスケッチって最小限の道具でいかにすごいスケッチするか?が一番かっこよかったと思ってる人なので(笑)こういうのを目の当たりにすると唸っちゃうし、やっぱり嬉しくなります。
Haruka-san, who also joined for the first time, only had about six colors in her watercolor palette and yet created this!? Amazing, isn’t it? I’ve always thought urban sketching was coolest when done with minimal tools (laughs). Witnessing this up close made me nod in agreement and genuinely happy.

、、、という感じで、こうやって書いていても、なぜもっと深く話さなかったのか?とか思うトピックもあるわけですが、現場にいると話が飛びまくるのでね(笑)なかなか難しかったのかな?

また機会を見つけて開催しますので、今回参加できなかった方も次回はぜひ!普段のスケッチ会でもお会いいたしましょう!

…So, as I write this, I’m also thinking about topics I should have discussed more deeply. But when you’re on-site, the conversation tends to jump around (laughs), making it quite difficult.

We’ll hold another event when we find the opportunity, so if you couldn’t join this time, please come next time! Let’s also meet at our regular sketching sessions!

Comments

Popular Posts

Sketchbook Exhibition in Yokohama: A Glimpse into 27 Artists' Visual Diaries

Some tips from ”Urban Watercolor Sketching" with Felix Scheinberger - フェリックスから学んだあれこれ

USk Japan sketch meet up at Yoyogi Park 11月26日(日)